Roomservice is een mooie aanvullende service als de gast
graag op de eigen kamer blijft. Oud London heeft deze zomer een speciaal
“balkon arrangement” geïntroduceerd, zodat de gast op zijn eigen balkon kan
genieten van topservice en een breed aanbod uit de menu- en wijnkaart. Dit zonder dat hiervoor de bekende
hoge roomservice toeslagen in rekening worden gebracht.
Een fenomeen, waar niet alleen de gast, maar ook de
hotelier een haat/liefde verhouding mee heeft is de minibar. De gast bepaalt
graag zelf wanneer hij iets wil consumeren en de vraag naar de minibar is groot
en neemt toe. Dat dezelfde gast na het openen van de minibar deur, deze na het
zien van de prijzen en het beperkte assortiment, vaak snel dichtslaat is een feit. Door de organisatorische
en administratieve rompslomp die de minibar-exploitatie met zich meebrengt, vraag de ondernemer
doorgaans hoge prijzen die niet in verhouding staan tot de waarde beleving van de gast.
Wat een positieve waardering zou moeten opleveren, wordt een negatief verhaal
doordat de prijs/kwaliteitsverhouding zoek is.
Daarnaast is het stroomverbruik van de vele koelkastjes
op hotelkamers totaal niet duurzaam en past niet binnen de filosofie van
duurzaam ondernemen.
Oud London laat de minibar links liggen en introduceert
de MAXIBAR. Een prachtig “groene” oplossing, doordat een breed assortiment
dranken en snacks – veel uitgebreider dan mogelijk is in een minibar – op 1
plek in de lobby gekoeld wordt aangeboden in een luxe koelmeubel.
o.a. “Organic” frisdranken, snoep zonder kleur- geur en
smaakstoffen en licht alcoholische dranken “to go” tegen aantrekkelijke
tarieven.
Dit vernieuwende concept, die de grens tussen retail en
horeca doet vervagen is in juni geïntroduceerd in ons hotel en nu al een groot succes.
De gast vindt de afstand van de MAXIBAR tot de kamer geen enkel probleem, omdat
hij/zij toch vaak meerdere keren per dag in de lobby van het hotel is en in één
moeite wat lekkers meeneemt.
Een verantwoord antwoord op een groeiende vraag!