maandag 15 juli 2013

On Demand service is de nieuwe standaard van Hotel Restaurant Oud London

De gast bepaalt graag in toenemende mate zelf waar, wat en wanneer er iets gedronken of gegeten moet kunnen worden in een hotel. Het vermelden van vaste lunch- en dinertijden op menukaarten is “old school” en wordt terecht niet meer geaccepteerd. “On demand” service op elk gewenst moment op een plek die de gast kiest is de trend.

Roomservice is een mooie aanvullende service als de gast graag op de eigen kamer blijft. Oud London heeft deze zomer een speciaal “balkon arrangement” geïntroduceerd, zodat de gast op zijn eigen balkon kan genieten van topservice en een breed aanbod uit de menu- en wijnkaart. Dit zonder dat hiervoor de bekende hoge roomservice toeslagen in rekening worden gebracht.

Een fenomeen, waar niet alleen de gast, maar ook de hotelier een haat/liefde verhouding mee heeft is de minibar. De gast bepaalt graag zelf wanneer hij iets wil consumeren en de vraag naar de minibar is groot en neemt toe. Dat dezelfde gast na het openen van de minibar deur, deze na het zien van de prijzen en het beperkte assortiment, vaak snel dichtslaat is een feit. Door de organisatorische en administratieve rompslomp die de minibar-exploitatie met zich meebrengt, vraag de ondernemer doorgaans hoge prijzen die niet in verhouding staan tot de waarde beleving van de gast. Wat een positieve waardering zou moeten opleveren, wordt een negatief verhaal doordat de prijs/kwaliteitsverhouding zoek is.

Daarnaast is het stroomverbruik van de vele koelkastjes op hotelkamers totaal niet duurzaam en past niet binnen de filosofie van duurzaam ondernemen.

Oud London laat de minibar links liggen en introduceert de MAXIBAR. Een prachtig “groene” oplossing, doordat een breed assortiment dranken en snacks – veel uitgebreider dan mogelijk is in een minibar – op 1 plek in de lobby gekoeld wordt aangeboden in een luxe koelmeubel.

o.a. “Organic” frisdranken, snoep zonder kleur- geur en smaakstoffen en licht alcoholische dranken “to go” tegen aantrekkelijke tarieven.

Dit vernieuwende concept, die de grens tussen retail en horeca doet vervagen is in juni geïntroduceerd in ons hotel en nu al een groot succes. De gast vindt de afstand van de MAXIBAR tot de kamer geen enkel probleem, omdat hij/zij toch vaak meerdere keren per dag in de lobby van het hotel is en in één moeite wat lekkers meeneemt.

Een verantwoord antwoord op een groeiende vraag!